07 Mac 2009

Gambar Obstacle

Disini kami selitkan gambar-gambar menarik peserta-peserta semasa kem.. anda yang melayari SESEGAR NAILOFAR ini.. boleh memberi komen dan cadangan supaya kami dapat menjalan aktiviti yang lebih menarik pada kem yang akan datang.. segala komen dan cadangan anda di dahului dengan ucapan terima kasih... ajA-aJA fITIN..:)





Perjalanan masuk ke halangan dalam sungai..










selut yang tebal..menyukarkan perjalanan








Merangkak pun nak berdua ke? ihihihii
shahida dan yushida:)








Beramai-ramai cari selipar.. abis ekologi kena bongkar..:P












Bab merangkak memang menjerit... tapi bila tangkap gambar.. paling aktif dan bermotivasi..:)








bersama-bersama membina halangan.. yang tengah tu duduk je.. tak buat apa-apa..:)






walaupun air cetek.. tetapi azlini tetap dihanyutkan air, sebab ringan.. ihiihhihh






yushida berposing dimana-mana.. lepas halangan dulu la..baru la posing.. :)






Terminum Air Sungai pun geli... Adoi!! kena duduk aircond je shahida ni..ihiih :)









kaki tertimbus dalam selut.. kerana berat..terpaksa merangkak..siapa yang tangkap gambar ni?? ::P::P








rehat seketika.. "jauh halangan, Luas Pengalaman"









penat mengawal peserta..:)










Hujung "Tracking" aktiviti bebas.. Mandi Sungai.. syoknye!!!









Happy Ending..
-The End-

10 ulasan:

  1. Pengalaman berada seharian bersama team trainer ini memberi semangat yang tinggi untuk menguruskan pelajar terutamanya seandainya ingin menbawa pelajar menyertai aktiviti yang melibatkan air(bahaya). Saya masih ingat pesanan beberapa individu mengenai perancangan program pelajar seeloknya adalah jangan melibatkan program yang bahaya(melibtakkan air) terutamanya...namun apabila saya mengendalikan dan menyertai program obstacle ini...saya merasakan menjalankan aktiviti sebegini tidaklah sesukar dan sebahaya yang digambarkan..dan pada saya secara peribadinya...adalah bergantung sepenuhnya kepada seseorang individu yang ingin menganjurkan program sebegini amnya program berkongsi input bacaan dan menyelitkan aktiviti yang melibatkan air..Sesungguhnya..ia pengalaman mencabar dan sangat berguna kepada saya...insyaallah untuk program akan datang...ia akan menjadi lebih menarik dengan perancangan pengurusan yang lebih baik dan input yang lebih...amin

    BalasPadam
  2. Ermm....sangat menyeronokkan apabila melihat gambar perjalanan aktiviti kem ini...Perjalanan kem ini menarik dan saya pertama sekali mendengar kem mebaca diadakan dalam suasana hutan yang menyegarkan sebegini...Apa-apa pun..saya pun terasa mengikuti aktiviti ini jika saya diberikan peluang...sangat mneyeronokan...Walaupun saya hanya melihat gambar..namun saya dapat merasakan kegirangan sewaktu berada di sana sambil berkongsi..Tahniah kepada team yang menjayakan kem ini...teruskan program ini kerana secara jujurnya ia mneyumbang banyak input terutamanya kepada pelajar-pelajar

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum.. terutamanya tahniah buat team anda kerana berjaya menganjurkan kem membaca bersama dengan aktiviti yang cukup menarik serta tempat yang cukup tenang. tahniah juga atas pembinaan web ini yang telah membuka minda saya bahawa kita semua sepatutnya perlu ada aktivti seperti ini untuk menggalakkan para pelajar membaca disamping ada aktiviti yang menyegarkan minda. tahniah, but jangan lupa lain kali ajak satu kelas join... mesti lagi best dan meriah.. lagi banyak ilmu yang dapat dikongsi...

    BalasPadam
  4. sangat menarik aktiviti ini kerana selepas kepenatan mengulangkaji pelajaran di kem membaca , aktiviti riadah diadakan bagi mendatangkan kegembiraan kepada para peserta .. walaupun terkilan kerana gagal menyertai kem membaca pertama kerana urusan peribadi , saya pasti tidak akan melepaskan peluang untuk menyertai kem yang akan berlangsung pada masa hadapan .. cuma saya harapkan agar ketika aktiviti obstacle semua peserta diwajibkan memakai kasut demi keselamatan dan tidak dibenarkan memakai selipar terutama selipar yang membawa erti..

    BalasPadam
  5. Kem yang saya ikuti kali ini memang menyeronokkan.Pelbagai input dan pengalaman baru yang saya perolehi melalui perkongsian di antara peserta program dan melalui aktiviti yang diadakan sepanjang kem ini. Sepanjang kem ini saya berasa cukup bertuah dan terharu dengan semangat kerjasama dan toleransi di kalangan semua peserta. Terima kasih kepada semua yang terlibat.Sama-sama lah kita meningkatkan lagi mutu kem kita ini agar lebih maju dan berdaya saing.

    BalasPadam
  6. salam..pengalaman berada di kem ini sungguh menyeronokan..pelbagai ilmu yang diperolehi..syabas kepada semua yang menjayakan kem ini..

    BalasPadam
  7. assalamualaikum..pengalaman kem membaca kali ini memang banyak memahat kenangan..pada saya..walaupun pengalaman ini hanya dicatit dan dipahatkan selama sehari..namun kesannya akan saya simpan sampai bila-bila..ukhwah yang terbina semakin merapatkan perhubungan persahabatan kami dan memang banyak ilmu dan pengetahuan yang dikongsikan dalam pengalaman membaca di hutan ini...:)

    BalasPadam
  8. assaamualaikum..kem membaca pertama yang pernah saya hadiri..memberi banyak manfaat dan input berguna melalui perkongsian bahan bacaan daripada team nailofar..paling menarik ialah aktiviti obstacle..menyeronokkan dan menguji kekuatan minda dan fizikal..bagi saya satu pengalaman manis yang tidak dapat saya lupakan..kepada team nailofar, tahniah diucapkan..anda trainers berwibawa!

    BalasPadam
  9. kem ini banyak memberi input berguna

    BalasPadam
  10. alhamdulillah, setelah bertumus-lumus berusaha untuk menganjurkan kem 'study day' ini, banyak input yang boleh dikongsi bersama rakan-rakan atau pun dengan komuniti di luar. kem sebegini sangat prlu dalam memupuk minat membaca dalam kalangan pelajar tidak kira peringkat umur. apabila membaca telah menjadi suatu budaya dalam hidup baru lah kita dalam membentuk 'komuniti ilmu' seperti mana rakyat negara Jepun yang sangat terkenal dengan budaya membancanya. harapan saya agar program-program sebegini dapat diteruskan pada masa akan datang. syabas dan tahniah kepada setiap individu yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam menjayakan kem membaca ini. FAIZEL

    BalasPadam